1. Sanningen finns, blott vi söker.

Ja då kom man till en punkt i livet då man på riktigt måste inse att det finns för mycket elakhet och ondska i denna värld! Så var finns då det goda..glädjen och friheten ? Jag började söka och plötsligt dök Jesu påstående i det omänskliga flödet, av så kallad information som vi matas med, upp att : ”Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.” (Joh. 14:6) .

Jaha! Så påstår Han..så klart att jag ville syna det påståendet... och på den vägen är jag än! Men jag har kommit till en personlig tro att Han är vägen och sanningen, och dessutom livet (som kommer efter detta) ..och framför allt så kommer ingen till Fadern utom genom Honom . Det står klart om bara man vill se det som Skriften berättar, inte vad en massa så kallade andliga förespråkare och bibeltvistare vill pracka på oss...

Så vad/vilken är då den den rätta Bibeln...? Det lär vi absolut få återkomma till .