45. Är det verkligen Guds ande vi ser på denna video?

 


Men för oss har Gud uppenbarat det genom sin Ande*, för Anden utforskar allting, ja, också djupen i Gud.” (1 Kor 2:19).

En mer än stilla undran får man då man ser denna video, En video på några av dessa så kallade kristna karismatiska förkunnare av Gud och deras syn på helig ande. Jämför dessa med yttringar av kundalini-anden framkallad genom yoga i hinduismens lära. Är det verkligen samma ande som apostlarna genom Bibeln förkunnar för oss om?

Är detta andens frukt?

En vedertagen sanning i de religiösa kretsarna är : ”Ingen hinduism utan yoga och ingen yoga utan hinduism ” I yogan söks bla kundalinin och ett med ”alltet”

"Kundalini-gudinnan ligger sovande i kroppens nedersta chakra, Muladhara, vid svanskotan. Genom att rensa kroppens kanaler kan hon väckas till liv. Detta sker bland annat genom yogaövningar så som andningskontroll, mental koncentration och användning av mantran. Sedan pressas kundalini-kraften uppåt som en orm genom resterande charker för att slutligen förenas med guden Shiva i hjässan, osv." (från wikipedia)  

Om du inte redan vet vad kundalini är så läs mera här:
 
Betänk sedan att det erbjuds kundalini-yogakurser i alla städer inklusive vår egen genom vårt eget arbis-institut .
I hinduismen skrift Bhagavad-Gita  https://en.wikipedia.org/wiki/Bhagavad_Gita  sägs det att ”yoga is the journey of the self, through the self to the self”.

Med andra ord :”yoga är mitt egos resa, genom egot till mitt ego"

Så gott folk... är anden som visas i videon lika med den ande som Paulus skriver om i Galaterbrevet 5:22-23 ”Men Andens frukt är kärlek, glädje, frid, tålamod, mildhet, godhet, tro, saktmodighet, självbehärskning.”

Nej absolut inte! Det är dags att tänka om, läsa skriften och göra allvarlig avbön till omvändelse. 
Lyssna på Jesu ord:” Jag har inte kommit för att kalla rättfärdiga, utan syndare till omvändelse” (Luk.5:32)

Fotnot 1. Inte ens Luk.5:32 ville förvillarna göra rätt i 1917 är version och SFB. Inte kom Jesus till att kalla syndare. Han kom för att kalla alla syndare till omvändelse.

Fotnot 2. Jämför ”yoga är mitt egos resa, genom egot till mitt ego" mot Jesu uppmaning i Joh.15:5 "Jag är vinträdet, ni är grenarna. Den som förblir i mig, och jag i honom, han bär rik frukt. För utan mig kan ni ingenting göra" Kampen är som jag ser det vårt ego mot en fullständig omvändelse till Jesu kallelse. Klarar vi det det eller lämnar vi på hälft för att vi inte tror, eller vågar?